Tango en More

23 november 2013 - Puerto Iguazú, Argentinië

Ha trouwe lezers, en nog steeds aan het genieten van deze Zuid Amerika reis , veel ervaringen, veel diversiteit en steeds weer nieuwe verrassingen. Goed reisgezelschap, aan lekkere wijntjes ontbreekt het hier ook niet. Ga jullie wel een beetje , oftewel een beetje veel missen hoor dus op papier mijn verhaal doen, dat maakt dat jullie weer wat dichterbij zijn. Fijn de tablet

MA, heb. er Veel plezier van.

We verkassen regelmatig en dat geeft mij tijdens de wachttijd en vliegtijd de gelegenheid om mijn reiservaringen in mijn noteboek te schrijven en uiteindelijk voor jullie op mijn blog te zetten. Nu onderweg van Buenos Aires naar Iguazu.

Veel plezier maar weer met lezen.

Aankomst in Buenos Aires: een groter verschil kan je niet bedenken, we komen vanaf het koude ,zonnige. en zeer rustige argentijnse zuiden, 10 gr , en vliegen weg met prachtige besneeuwde bergen onder ons , lijkt wat op Noorwegen Yvonne. Wederom 3000 km vliegen en landen in het warme zeer drukke Buenos Aires, tussen de 24 en 28 gr. Wat is het toch makkelijk met een vliegtuig, pardoes weer in een andere wereld. Na zoveel natuur in de afgelopen weken stortten we ons nu in een overweldigende stad met liefs 25 miljoen mensen.

Het eerste wat opvalt in deze stad zijn de mooie groene bomen , de straten staan er vol mee. Grote oude platanen, rode tuliptrees en veel jacaranda s, bomen met prachtige nu in bloei staande lavendelkleurige bloemen . Voor diegenen die BA willen bezoeken moet dit echt in november doen. Jacques ? Mooier kan het hier niet zijn naar ons idee.

Inchecken in Savoy hotel, midden in de stad, een sfeervol en gunstig gelegen hotel , aan een drukke straat dus dacht gelijk dat nachtrust wel verstoord zou worden echter gelukkig is alles zeer goed geisoleerd hier

Het verkennen van de stad blijkt na 2 uurtjes lopen al gauw te lukken, gelukkig is Ernst een goede kaartlezer. Want zonder kaart hebben wij vast en zeker een groot probleem. De stad is opgebouwd in blokken, ieder blok heeft zijn nummers met huisnummers dus adhv deze nummers weet je of je naar noord of zuid moet lopen of van oost naar west. Het verkeer is een echte chaos qua hoeveelheid, dus ookqua herrie, continue geraas om je oren. We kijken wel onze ogen uit, prachtige gebouwen, mooie pleinen en veel mooie groene onderhouden parken. Veel graffitti op muren en helaas ook op gebouwen, men plakt hier veel reclame op lantaarnpalen, zitten vol met flyers. Winkels: veelal doorsnee, niet echt mooi, wel mooie gitaren te koop hier Henk, restaurants: veel grote restaurants met nette gedekte tafeltjes, dat is niets voor ons, het is goed zoeken naar een leuk tentje zoals we dat graag willen, misschien moeten we nog ontdekken waar we dat vinden hier. Uiteindelijk vinden we iets naar ons zin 2 blokken verder van ons hotel. Mensen: vergeleken met Chili wat minder vriendelijk, meer gestressed, minder gastvrij, dat valt op als je uit een ander land komt. Daarentegen zie je op straat dat men elkaar kust bij uit elkaar gaan, vrouwen en mannen idem, ook stelletjes zoenen elkaar in het openbaar, niet vervelend, gewoon lief. Natuurlijk treffen we ook aardige mensen, de receptioniste in ons hotel, attent en correct. In een eettentje treffen we een vrolijke geblondeerde Argentijnse en onze chauffeur naar de luchthaven heeft 30 min in een drukke straat op ons gewacht, hij was veelste vroeg.

De volgende dag, 21 nov, Carla is wat ziek en blijft liever in het hotel. Wij gaan met zijn drietjes op pad, aan de wandel in BA, dat blijkt toch naast de metro, die we soms voorbij laten gaan omdat we er niet meer bij kunnen zonder ademnood te krijgen, de beste manier om de stad te ontdekken.

We lopen echt de hele dag, op koffiestop en lunch na natuurlijk. Daar genieten we bovenal volop van. We vinden hier wel echt van die lieve schattige cafeetjes, plekjes om niet meer weg te gaan, zelfs het toilet is mooi en lief ingericht.

Bezoeken de meest grote en extreme begraafplaats in BA, familiegraven wel voor 6 pers met de meest mooie graftombes en beelden. Ook ligt hier .? begraven een toeristische trekpleister, net op tijd sluiten wij ons bezoek af voordat div bussen met mensen de begraafplaats binnen komen. Uitgang zoeken ........... ja wederom lopen we een groot rondje om.

De grootste winkelstraat er lijkt geen eind aan te komen, de Mall met beschilderd plafond is de moeite waard , bijna net zo mooi Al in Berlijn Fred. We genieten van alles om ons heen, weten hoe en wanner we over kunnen steken, verkeerslichten voor voetgangers en zo niet dan gelijk oplopend met de verkeersstroom en verkeerslichten van de autos.

We reserveren een tangoshow voor de volgende dag, hoort er hier wel bij vinden we, hopen dat het leuk is, uit de travel survival dus moet goed gaan. De dag vliegt om, sluiten af met een biertje, ja dat hebben ze hier ook hoor Fred, in een leuke kroeg en een etentje,willen in visrestaurants,want de grote steak gisteren voelen we nog zitten. Echter er zit bijna niemand in visrestaurant dus toch maar weer terug naar ons leuke kroegje, 1 uurtje verder, zo lopen we toch weer wat kgcal weg.

Volgende dag, Carla kan gelukkig weer met ons mee, toeristenbus naar de wijk/buurt Roca, met gekleurde huisjes en veel Tango op straat en bij de restaurantjes, leuk sfeertje hoor.

op de terugweg merken we dat de bus een kleine ramp is hier, we staan meer in de file als dat we vooruit komen, voordeel is dat we zitten in de zon en overal over heen kunnen kijken, ook over de gewone bussen heen zelfs, toch zijn we blij als we kunnen uitstappen en het laatste stukje met de metro kunnen doen. Kost hier altijd 0.50 eurocent per keer, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Tangoshow geweldige dansers en muziek,prima authentiek cafe, eten echt slecht, ws het minste wat we tot nu toe hebben gehad, maar ja dat kan ook eens voorkomen.

Om dit laatste goed te maken sluiten we de volgende dag af in onze inmiddels huiskroeg op de hoek, daar weten we dat het goed is. Verbazen ons opnieuw hoeveel eten, grote lappen vlees en aardappelen of. frietjes gec met een broodmandje en nootjes met chips men hier ws 2x per dag wegstouwd. Wij nemen een mooie schaal met div soorten worst en delen een hamburger, meer als genoeg voor lunch, tenslotte heb ik dagelijks een ontbijtbuffetje. Nu jullie zullen begrijpen dat ik bij terugkomst ook wat moet ontslakken en wat uurtjes moet inhalen in de sportschool, oke we wiil see.

Met een beetje weemoed moeten we deze stad alweer verlaten, maar zeker is dat Buenos Aires bijzonder is en ons zal bij blijven de komende tijd.

Goed , de landing wordt ingezet, dus ga mijn verhaal afsluiten

lieve groet uit het luchtruim boven Iguazu

Margriet

Ps de foto s zijn gemaakt in ons hotel in Iguazu, onze hotelkamer balkonnetje , ik in hangmat en midden in de rimboe, dagje rust en bijkomen bij het zwembad, ook vakantie dus. Ze zijn gemaakt met de tablet dus gewoon even een kiekje.

En 1 foto van het straatbeeld van Buenos Aires uit de hotelkamer.

1. Marlou:
    24 november 2013
    Hi Margriet, Het klinkt geweldig allemaal! Ik volg je verhalen met plezier. Geniet er nog even met volle teugen van. Groetjes Marlou
  2. Lenie:
    24 november 2013
    Margriet, wat overweldigend allemaal, het is leuk om jullie zo te volgen, maar ........ ben reuze benieuwd naar de foto's. Hoeveel heb je er inmiddels gemaakt?
    Nog veel genieten en tot ziens. Ik weet niet meer precies wanneer jullie in Nederland landen. groetjes Lenie
  3. Jannie:
    24 november 2013
    Het vervolg wordt waarschijnlijk de watervallen van Iguazu! Ik ben benieuwd hoe jij ze ervaart en straks nog de foto's, wat een verwennerij.Ik wens jullie nog heel veel interessante dagen. Lieve groet, Jannie
  4. Jacques:
    25 november 2013
    De tango is dus niet alleen van Argentinië maar ook van Brazilië.
    dat wordt oefenen met Fred,
    Lekker dat het weer wat warmer wordt, pas op , in Nederland is het nu onder de 10 graden. Wat een wisselingen.
    Geniet nog deze week, groet,
    Jacques
  5. Gert en charlotte:
    26 november 2013
    Margriet, je wilt toch niet zeggen dat je het graf van Evita niet herkende ;-) Wij zijn ontzettend blij met je uitgebreide en leuke beschrijvingen van wat je allemaal mee maakt, net of we er zelf ook een beetje zijn. Net als de rest zijn wij ook erg benieuwd naar je foto's om het "plaatje" helemaal kloppend te krijgen. GENIET ER VAN !!! en Fred jij nog even vol houden.