in de woestijn en de Andes

3 november 2013 - San Pedro De Atacama, Chili

IHa lieve familie en vrienden

Hier ben ik weer!

Na het toch wat kille Santiago,geen zon,vlogen wij 2 uur naar het noorden over de uitlopers van de Andes.en ja we belanden in de woestijn,dus heel wat warmerr met 23 gr en een lekker windje.onze trip vervolgd zich met de auto nog eens 100 km naar het oosten in de Atacamawoestijn,het droogste gebied op aarde met slechts 20 mm regen,dat maken wij dus niet mee. Heerlijk voorjaarsweer maar wel oppassen voor de zon vanwege 2400 meter hoogte. San Pedro ligt in een groene oase en is een schattig dorpje met leuke winketjes super gezellige restaurantjes. We voelen ons hier echt helemaal op ons plek,goede sfeer,vriendelijke mensen en natuurlijk heerlijke chileense wijn. Al jaloers?

Na ons ontbijt verkennen we het dorpje en komen ook uit op de begraafplaats, gisteren was het hier Allerzielen,dus overal volop bloemen, muziek en natuurlijk familieleden die de graven komen verzorgen. Daarna koffie op het terras,je moet wel geduld hebben hoor want het duurt gem.20 min. Dat je je koffie krijgt en met afrekenen ook weer lang wachten,we moeten dus wennen aan het tempo hier. Einde vn de middag gaan we op excursie naar de  Vallei de la   Luna, hier treffen we de Dead Veally en maken een toch wel riskante klim tussen de rotsen door,met de goede wandelschoenen lukt dat natuurlijk wel. De omgeving is hier spectaculair,door de zouten die door het gesteente naar boven komen lijkt het hier in de woestijn gesneeuwd te hebben,dat kan natuurlijk niet maar ziet er wel zo uit.

Onze tocht eindigd met een beklimming van een berg voor een mooie zonsondergang,dat is hier ong. rond 20.00 uur.

1. Brigitta Madderom:
    Hoi Margriet,

Wat leuk om te lezen hoe je het hebt! Hier vanmiddag door de verschrikkelijke hagelbuien vanuit Amsterdam in de auto naar huis bij 10 graden. Wat een verschil. Geniet maar lekker!

Groet,

Brigitta
  2. Frank:
    3 november 2013
    Veel plezier en geniet van je mooie reis!

Groeten
    Frank
  3. Ellen:
    3 november 2013
    Dat is een prachtig verhaal! Sta ik hier morgen ook over te vertellen! Morgen begin ik met Chili en zijn verschillende klimaten....toppie. volop genieten dan maar!
    groetjes uit een zeer koud en winderig Nederland!
    ps Wij komen net van ma vandaan, alles goed daar!
  4. Yvonne:
    3 november 2013
    Bij ons is ook volop Allerzielen herdacht, maar in een iets andere temperatuur.
    Een verrassende reactie van Brigitta. Brigitta als je dit leest heel veel groetjes van Ruud en Yvonne
  5. Frank:
    4 november 2013
    Hallo Margriet, Morgen naar Bolivia in een jeep.
    Alles gaat goed hier, alleen het weer was bar gisteren .
    Vanmiddag kwam de zon, toen was het lekker buiten'
    Je bent op tijd weggegaan en nu geniet je van het
    mooie weer in San Pedro met een vrije dag. Gr en kus mam!!!!! Geniet maar lekker, want de tijd vliegt.
  6. Gert en charlotte:
    6 november 2013
    Hoi Margriet, jaloers wat denk je!!! niet alleen van wegen het weer hier, maar ook omdat jouw omgeving niet iets meer inspireert dan het vlakke nederland.We zien natuurlijk nu al uit naar je foto's.